educatief, prentenboek, logopedie,

Recensies voor Bauke de nieuwsgierige hond

taalverbeteren, taalstoornis, taalachterstand,

logopedische prentenboeken

Mijn derde prentenboek Bauke de nieuwsgierige hond staat met een recensie in mijn #logopedie vakblad. En dat terwijl ik druk bezig ben met mijn vierde prentenboek. Het is een vervolg op de andere prentenboeken.

Terwijl ik bezig ben ik wil graag ervaren wat mijn leerlingen op de school voor moeilijk lerende kinderen waar ik werk van dit boek vinden. Daarom heb ik de eerste 15 bladzijdes uitgeprint en kan ik alvast kijken naar de reacties op het verhaal. Ik hou jullie op de hoogte of ze het leuk vinden.De vorige boeken zijn goed in de smaak gevallen. Vooral toen we vorig jaar het boek hebben uitgespeeld op het podium. De kinderen konden meezingen met de liedjes en waren tijdens het hele verhaal betrokken.https://youtu.be/SqqpmbdYaQw

De picto-zinnen die ik gebruik, maak ik met http://www.pictoschrijver.nl Door deze picto’s te gebruiken wordt het voor de leerlingen leuk om te leren lezen. En krijgen abstracte woorden, zoals voorzetsels en werkwoorden betekenis. Voor leerlingen op de ZMLK-school sluiten deze picto’s ook aan bij de methode: http://www.lezenmoetjedoen.nl Het visualiseren van taal staat centraal en kan ook worden nagespeeld met concreet materiaal.foto-in-vakblad

Naast de recensie in mijn vakblad zijn Bauke de nieuwsgierige hond en Lotte de dappere koe ook opgenomen in de catalogus van de bibliotheek. En kunnen de boeken straks door heel het land geleend worden. Daar ben ik enorm trots op. Hopelijk bereik ik dan heel veel kinderen die kunnen genieten van de verhalen en van de liedjes. http://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.40242560X.html

Recensie nbd biblion:

De uitgave draagt bij aan de taalstimulering van kinderen en brengt kinderen op speelse muzikale manier in aanraking met verschillende klanken (r, o,w,m en de t). Dit bevordert de klankletterkoppeling. In de kleurrijke collageachtige prenten zijn foto’s gecombineerd met (kinder)tekeningen. Waardevolle uitgave die zeer geschikt is voor gebruik op een ZMLK-school of in de logopediepraktijk. Vanaf ca. 4 t/ 6 jaar. Recensent: S. Mulders